Algemene voorwaarden

Algemene voorwaarden

JITSKE KRAMER BV

Artikel 1 Algemeen

1.1             Deze opdrachtvoorwaarden zijn van toepassing op alle aanbiedingen van de Jitske Kramer B.V. (hierna JK genoemd) en alle opdrachten en overeenkomsten die met JK worden aangegaan, en alle rechtsverhoudingen die daaruit voortvloeien.

1.2             Afwijkingen van deze opdrachtvoorwaarden dienen uitdrukkelijk schriftelijk te zijn overeengekomen. Eventuele (algemene) voorwaarden van de opdrachtgever worden door JK niet aanvaard, tenzij uitdrukkelijk schriftelijk door JK anders is overeengekomen.

1.3             Aanbiedingen van JK zijn vrijblijvend, tenzij anders is bepaald.

1.4             JK is gerechtigd een opdracht met onmiddellijke ingang te beëindigen, indien de opdrachtgever in gebreke is met de nakoming van haar verplichtingen, of indien een aanvraag voor faillissement of surseance van betaling van de opdrachtgever wordt ingediend, zij in liquidatie komt te verkeren of haar bedrijfsactiviteiten staakt.

1.5            JK kan deze opdrachtvoorwaarden te allen tijde wijzigen. Een dergelijke wijziging wordt van kracht veertien dagen na de datum van verzending aan de opdrachtgever van de gewijzigde voorwaarden. Als de opdrachtgever binnen deze termijn van veertien dagen schriftelijk bezwaar maakt tegen de voorgenomen wijziging, zullen voor haar de oorspronkelijke voorwaarden blijven gelden.

1.6             Een overeenkomst gaat in zodra JK bevestiging van de opdrachtgever heeft ontvangen op basis van een offerte. Bevestiging kan schriftelijk of per mail gebeuren.

1.7             Voor inschrijving voor leergangen, trainingen, opleidingen, lezingen, workshops geldt dat de overeenkomst is aangegaan zodra het inschrijfformulier is ingediend bij JK schriftelijk of per mail / online en de algemene voorwaarden zichtbaar zijn geaccepteerd.

1.8             Voor inschrijving voor leergangen, trainingen, opleidingen, lezingen, workshops geldt dat JK als aanvullende voorwaarde voor inschrijving kan hanteren dat de factuur vooraf wordt betaald. Deelname is dan pas gegarandeerd als de kosten zijn voldaan. Zulks alleen als dat in de wervingstekst is aangegeven.

 

Artikel 2 Offertes

  • Indien in de door JK uitgebrachte offerte geen geldigheidsduur is aangegeven, bedraagt deze dertig dagen.
  • De offertes zijn gebaseerd op de door de opdrachtgever verstrekte informatie.
  • De ontvanger van de offerte mag de daarin vervatte kennis en ervaring van JK slechts gebruiken voor het vormen van een oordeel over de aanbieding en deze niet aan derden beschikbaar stellen. Dit is eveneens van toepassing op opdrachten tot het uitbrengen van voorstellen tot onderzoek.
  • Voor particulieren geldt de wettelijke bedenktermijn van 14 dagen na aangaan van de overeenkomst.

 

Artikel 3 Uitvoering van de opdracht

3.1            De opdrachtgever zal volledige medewerking aan de uitvoering van de opdracht verlenen en aan JK de informatie, materialen en faciliteiten die daartoe benodigd zijn beschikbaar stellen. De opdrachtgever zal zorgdragen voor de veiligheid van (medewerkers van) de JK dat in het bedrijf van de opdrachtgever of op zijn verzoek op een andere locatie aanwezig is.

3.2            De duur van de opdracht kan worden beïnvloed door de mate waarin de opdrachtgever medewerking verleent.

3.3             JK zal de te verrichten werkzaamheden naar beste inzicht en vermogen, en overeenkomstig de eisen van goed vakmanschap, uitvoeren. De verplichtingen die JK met de opdracht aangaan heeft het karakter van een inspanningsverplichting. Artikel 7:403 van het Burgerlijk Wetboek (opdracht verleend aan een specifieke persoon) is niet van toepassing.

3.4             De werkzaamheden van JK kunnen onder meer bestaan uit: voorbereidingswerkzaamheden en onderzoek (zoals oriëntatie op de werkplek, houden van interviews, ontwikkelen van materiaal, opstellen van een trainingsprogramma en analysewerkzaamheden), uitvoeren van een programma (training, keynote lezing, masterclass, workshop, werkconferentie, dynamische presentatie, game of adviestraject). Besprekingen (inhoudelijke besprekingen, voortgangs-besprekingen en evaluatiegesprekken), coachingssessies, begeleiding van teams, begeleiding van projectgroepen, consultancywerkzaamheden.

  • De opdrachtgever zorgt voor een locatie voor de uit te voeren activiteit. De opdrachtgever zorgt voor alle technische benodigdheden zoals omschreven in de bij de opdracht bijgevoegd rider van Jitske Kramer.

 

Artikel 4 Prestaties door derden

4.1             In overleg met, en na goedkeuring van de opdrachtgever kan JK gebruik maken van externe trainers/adviseurs/acteurs uit eigen netwerk, in welk geval de opdracht geheel of ten dele onder de eindverantwoordelijkheid van JK door een derde zal kunnen worden uitgevoerd.

 

Artikel 5 Tarieven en betalingen

5 1             Voor de werkzaamheden van JK is een honorarium verschuldigd dat in de offerte beschreven staat. Alle in de opdrachtbevestiging genoemde tarieven luiden in euro en zijn exclusief omzetbelasting en eventuele andere heffingen van overheidswege.

5.2             Het honorarium is, tenzij anders bepaald, exclusief de kosten van een eventuele accommodatie (trainingsruimte, hulpmiddelen en/of overnachtingkosten) en studiemateriaal, inclusief reiskosten en administratiekosten, tenzij anders overeengekomen in de offerte.            

5.3             JK behoudt zich het recht voor de tarieven tussentijds te wijzigen. Dit doet JK niet tijdens lopende opdrachten. Voor een verlenging van de opdracht bij dezelfde opdrachtgever, kan de tariefsverhoging wel worden doorgevoerd, op basis van een nieuwe overeenkomst en in overleg.

5.4            Op basis van nacalculatie verrichte diensten worden in rekening gebracht tegen de op dat moment geldende tarieven. Is een totaalbedrag overeengekomen, dan kan dit bedrag in maandelijkse termijnen als voorschot worden gefactureerd of in één bedrag achteraf.

5.5            De betalingstermijn van facturen van JK bedraagt, tenzij schriftelijk anders overeengekomen, 21 dagen na factuurdatum.

5.6            JK kan diensten aanbieden die vooraf worden gefactureerd, zoals deelname aan opleidingen, leergangen, trainingen, workshops, lezingen.

5.7            Wanneer een opdrachtgever de kosten vooraf heeft voldaan en JK kan de dienst niet leveren door overmacht of een tekort aan inschrijvingen, wordt het betaalde bedrag binnen 30 dagen terugbetaald aan opdrachtgever.               

5.8             In geval van niet-tijdige betaling is de opdrachtgever, ook zonder ingebrekestelling, van rechtswege in verzuim en is zij – onverminderd de wettelijke gevolgen van niet-nakoming van verbintenissen – met ingang van de vervaldatum een vertragingsrente verschuldigd van 1% per maand, een gedeelte van een maand daaronder begrepen. JK is na schriftelijke aanmaning gerechtigd buitengerechtelijke incassokosten in rekening te brengen ten bedrage van 15% van de hoofdsom met een minimum van € 150,= onverminderd het recht om de volledige incassokosten te vorderen.

5.7            JK is te allen tijde bevoegd alvorens (verder) te presteren, te verlangen dat de opdrachtgever afdoende zekerheid stelt voor de nakoming van haar verplichtingen jegens JK.

 

Artikel 6.1  Annulering en uitstel keynotes, masterclasses en opdrachten door de opdrachtgever

1               Komen partijen overeen de aanpak, werkwijze of omvang van de opdracht te wijzigen, dan kan dat de overeen-
gekomen tijdsplanning of aanpak beïnvloeden. Alleen schriftelijk overeengekomen wijzigingen zijn voor de partijen bindend.  

2               Indien door toedoen van de opdrachtgever de uitvoering van een training of workshop voor de overeengekomen aanvangsdatum wordt geannuleerd of uitgesteld, is de opdrachtgever de hierna te noemen percentages van het honorarium verschuldigd:

  • Annuleren of uitstel binnen drie maanden (84 dagen) voor aanvangsdatum: 50%
  • Annuleren of uitstel binnen twee maanden (56 dagen) voor aanvangsdatum: 75%
  • Annuleren of uitstel korter dan 28 dagen voor aanvangsdatum: 100%
  1. Als een geannuleerde of uitgestelde opdracht later alsnog wordt uitgevoerd, moet het volledige honorarium, naast de annulerings- of uitstelkosten, betaald worden. Als de betaling niet gebeurt voor de oorspronkelijk afgesproken startdatum, wordt de wettelijk toegestane rente in rekening gebracht.
  2. Wanneer een tussentijdse wijziging of vertraging de overeengekomen levertijd, honorarium of kostenvergoeding beïnvloed, zal JK dit zo spoedig mogelijk schriftelijk aan de opdrachtgever melden.
  3. De eventuele kosten, die de trainingslocatie bij annulering of uitstel aan JK berekent, worden in rekening gebracht aan de opdrachtgever, die de uitvoering van de training of masterclass heeft geannuleerd of uitgesteld.

 

Artikel 6.2  Annulering en uitstel keynotes, masterclasses en opdrachten door de Jitske Kramer

1               In geval van ernstige persoonlijke omstandigheden (ziekte, overlijden) van Jitske Kramer is er sprake van overmacht. Gelukkig is hier in de afgelopen 10 jaar slechts eenmaal sprake van geweest, maar we weten nooit wanneer het leven voorbij komt. Jitske Kramer is in dergelijke gevallen op geen enkele wijze verantwoordelijk (aansprakelijk) voor de eventueel geleden schade.   

2               In geval van een incompany activiteit zullen we in gezamenlijkheid kijken naar de beste oplossing en mogelijke herplanning van de activiteit.        

  1. Jitske Kramer behoudt zich het recht voor deelnemers de (verdere) toegang tot een activiteit te weigeren, bijvoorbeeld indien het gedrag van de betreffende persoon ingaat tegen de sociaal geaccepteerde vormen van gedrag en/of te belastend is voor andere deelnemers.
 
 

Artikel 6.3  Annulering en uitstel activiteiten vanwege regels van de overheid

Wanneer een activiteit vanwege regels van de overheid niet live kan plaatsvinden (bijvoorbeeld door corona maatregelen of anderszins):

1               Verplaatsen we die naar een passende online omgeving op hetzelfde moment. De tariefafspraken blijven ongewijzigd.              

2               Dit geldt ook als de opdrachtgever besluit om een bijeenkomst niet live maar online te laten plaatsvinden, terwijl dit van de overheid wel zou mogen.

  1. In het geval van een groot event waarbij verplaatsen naar online niet mogelijk of wenselijk is, gelden in beginsel dezelfde regelingen zoals opgenomen in deze paragraaf. Uit coulance zullen wij in dit geval samen met de opdrachtgever zoeken naar mogelijke uitzonderingen. Aan deze coulance regeling kan echter door opdrachtgever geen rechten worden ontleend.
 
 

Artikel 7 Intellectueel eigendom, geheimhouding en privacy

7.1             Alle rechten van intellectuele eigendom die geldend gemaakt kunnen worden ten aanzien van de door JK  gebruikte modellen, studiematerialen, methoden, technieken en instrumenten berusten blijvend bij JK, tenzij daar andersluidende afspraken over zijn gemaakt.

7.2             Het is, behoudens uitdrukkelijke voorafgaande schriftelijke toestemming van JK, niet toegestaan de door JK in het kader van de uitvoering van een opdracht openbaar gemaakte of beschikbaar gestelde werken op enigerlei wijze te gebruiken of te bewerken, voor enig ander doel dan in het kader van de opdracht is bepaald.

7.3             Opdrachtgever zal een naamsvermelding van JK of een aanduiding van een eventuele andere rechthebbende in de beschikbaar gestelde werken niet verwijderen of wijzigen.

7.4             Gegevens van opdrachtgevers en deelnemers aan leergangen, trainingen, workshops, opleidingen worden niet openbaar gemaakt, noch uitgeleend of verkocht aan derden.

7.5             Gegevens van deelnemers (opdrachtgevers) aan leergangen, trainingen, workshops, opleidingen, masterclasses en keynotes kunnen op een deelnemerslijst vermeld worden ten behoeve van die specifieke leergang, training, opleiding, workshop. Op het inschrijfformulier wordt de mogelijkheid geboden om aan te geven dat deelnemer (opdrachtgever) dat niet wil.

7.6             JK verplicht zich tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die zij in het kader van de overeenkomst van opdrachtgever heeft verkregen. Deelnemers vragen we nadrukkelijk hetzelfde te doen. Informatie geldt als vertrouwelijk als dit door de andere partij is meegedeeld of als dit voortvloeit uit de aard van de informatie.

7.7             JK verplicht ingehuurde derden een geheimhoudingsovereenkomst te tekenen, waarmee ook de ingehuurde derde zich verplicht tot geheimhouding zoals in artikel 7.6 omschreven.

7.7             Bij opleidingen, leergangen, workshops, trainingen zal JK deelnemers (opdrachtgevers) wijzen op geheimhouding van al hetgeen ter oren komt van mededeelnemers. Deelnemers (opdrachtgevers) verplichten zich tot geheimhouding bij inschrijving en acceptatie van de algemene voorwaarden.

 

Artikel 8 Aansprakelijkheid en klachten

8.1             JK is, behoudens gevallen van opzet of grove schuld, niet aansprakelijk voor enige schade die de opdrachtgever of een derde mocht lijden ten gevolge van een handelen of nalaten in verband met de uitvoering van de opdracht.

8.2             De totale aansprakelijkheid van JK zal per gebeurtenis of reeks van gebeurtenissen nooit meer bedragen dan het bedrag dat de opdrachtgever voor de uitvoering van de overeenkomst aan JK verschuldigd is. Aansprakelijkheid voor iedere vorm van gevolgschade, waaronder gederfde winsten of bedrijfsschade, is uitdrukkelijk uitgesloten.

8.3             De opdrachtgever dient eventuele schade zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen dertig dagen na het ontstaan of het bekend worden daarvan schriftelijk bij JK te melden. Schade die niet binnen deze termijn is gemeld, komt niet voor vergoeding in aanmerking. In ieder geval verjaren alle rechtsvorderingen jegens JK na verloop van één jaar, te rekenen vanaf de dag waarop de relevante verplichting uit de overeenkomst opeisbaar werd c.q. de schadeveroorzakende gebeurtenis plaatsvond.

8.4             De opdrachtgever vrijwaart JK en de voor JK werkzame personen voor iedere aansprakelijkheid jegens derden in verband met het gebruik van door de opdrachtgever aan JK verstrekte informatie of materialen.

8.5             Eventuele klachten moeten worden ingediend binnen twee maanden na de dag waarop de klacht is ontstaan of ontdekt, bij gebreke waarvan een eventuele klacht niet meer in behandeling behoeft te worden genomen en de opdrachtgever geacht wordt de uitvoering van de overeenkomst te hebben goedgekeurd.

8.6             Klachten worden vertrouwelijk behandeld en schriftelijk bevestigd door JK binnen acht dagen na ontvangst. De klacht wordt bewaard gedurende de looptijd van de klacht en nog twee jaar daarna.

8.7             Binnen 14 dagen wordt de klacht behandeld en wordt aan de opdrachtgever een reactie gegeven door JK.

8.8             Indien een klacht gegrond is, zal JK de werkzaamheden alsnog verrichten of herstellen of de opdrachtgever tegemoet komen, tenzij dit voor de opdrachtgever inmiddels aantoonbaar zinloos is geworden. Dit dient dan door opdrachtgever schriftelijk kenbaar te worden gemaakt.

8.9             Indien de opdrachtgever en JK het niet eens worden over afhandeling van de klacht of voorgestelde oplossing, zal de klacht door een externe bemiddelaar worden behandeld en zo nodig worden beoordeeld. Het oordeel van de bemiddelaar is bindend. De kosten van de bemiddelaar zullen worden gedragen door JK. In overleg zullen partijen een externe bemiddelaar aanstellen.

 

Artikel 9 Diverse bepalingen

9.1          Indien één of meer bepalingen van deze opdrachtvoorwaarden geheel of gedeeltelijk nietig zullen blijken te zijn, blijven de overige bepalingen onverminderd van kracht en zullen de nietige bepalingen worden vervangen door rechtsgeldige bepalingen die de bedoeling van partijen zoveel mogelijk benaderen.

9.2          JK is bevoegd haar rechten en verplichtingen uit hoofde van de opdrachtvoorwaarden en de overeenkomst over te dragen aan een aan haar gelieerde rechtspersoon, in welk geval zij de wederpartij tijdig zal informeren.

9.3          Op de rechtsverhoudingen voortvloeiend uit de opdrachtvoorwaarden en de met de opdrachtgever gesloten overeenkomst(en) is uitsluitend Nederlands recht van toepassing. Alle eventuele geschillen die niet in der minne kunnen worden opgelost, worden in eerste instantie bij uitsluiting voorgelegd aan de Rechtbank in het Arrondissement Amersfoort, onverminderd ons recht om de zaak voor te leggen aan een andere bevoegde Rechtbank of instantie.

 

Utrecht, 1 September 2024

 

Jitske Kramer B.V.

Obrechtstraat 19A

 3572 EB Utrecht

The Netherlands

 

Telefoon                    06 46634006 Jitske Kramer

E-mail                         aanvragen@humandimensions.nl

Site:                            www.jitskekramer.nl

KvK                             64922235 Utrecht

BTW                           NL855904306B01

ABN AMRO               NL55 ABNA 0629 0797 81

                  TRIODOS NL72 TRIO 0379 2031 70